mandag den 20. februar 2012

Æblemuffins

Når man er en (relativt) fattig studerende, kan det være en dyr fornøjelse, hvis kantinen skal frekventeres hver dag i spisepausen. Men rugbrødsmadder bliver også en kende kedeligt i længden. Derfor prøver jeg altid at bage til madpakken, så den bliver lidt mere spændende. For det meste bager jeg brød og boller selv, men der sniger sig også lidt guf ind engang imellem.

Nå, men jeg skulle bage til madpakken, og havde en del æbler, som skulle bruges, og så kan man jo lige så godt gøre det lidt sundt. Derfor besluttede jeg at lave sunde æblemuffins, som jeg fandt her på bloggen MadGlad. Jeg havde dog hverken kokos, rosiner eller akaciehonning i huset, så jeg skriver dem i stedet, som jeg lavede dem.

Det er ikke muffins, som mætter det helt store, men de er godt til den lille (lækker)sult, som kan komme i løbet af dagen.


Æblemuffins
Cirka 18 stk.

4 æg
8 spsk. sukker
1½ spsk. akaciehonning
4 spsk. kokosmel
4 tsk. vanillesukker
2 tsk. bagepulver
100 gram hvedemel
2 tsk. kanel
4 æbler

Pisk æg og sukker luftigt. Tilsæt honning, kokosmel, vaniljesukker, bagepulver, kanel og hvedemel. Skær æblerne i små tern og tilsæt dem til dejen. Rør forsigtigt.

Dejen fordeles i muffinsforme og bages i ovnen ved 180 grader i cirka 20 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar