lørdag den 23. juni 2012

Sommerkage med hindbær

Billedet er de sørgelig rester fra den kage, som jeg havde med til min projektgruppe i går, da vi var oppe og forsvare vores bachelorprojekt og dermed alle blev bachelorer. Så der var selvfølgelig Asti og kage bagefter.

Kagen er én, jeg har fundet hos StrawberryOnion, og den fik ros af gruppen, så jeg tøver bestemt ikke med at videregive opskriften. Kagen får et lækkert, sprødt, marengs-agtigt låg med en dejlig, blød midte. Jeg tilsatte hindbær, men jeg er også en sucker for syrligheden i hindbær kontra det søde i selve kagen. Man kan vist bruge alle slags frugter, så det er en kage, man nemt kan eksperimentere med.


Sommerkage med hindbær

3 æg
240 gram sukker
150 gram mel
250 gram hindbær

Æg og sukker piskes hvidligt og skummende, mel røres i. Dejen hældes i en smurt springform med bagepapir i bunden. Bærrene drysses over, og kagen bages ved 175 grader i cirka 40 min. Stik i kagen og tjek, om den er færdig.

Køl af og server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar